joi, 26 noiembrie 2009

Zero coaie. Zero energie. Zero

Zero coaie.
Nu stiu de la ce varsta poti incepe a califica o fapta ca ghidusie sau doar caracter infect. Nu inteleg cum sa ajungi la o anumita varsta, sa faci ceva rau, si sa nu iti asumi raspunderea, cumva principiile se pierd sau se invata cu timpul?
A depasit pe linia continua, l-a oprit politia si a recunoscut. Ofiterul a trait o premiera in cariera sa, a intalnit prima persoana care si-a recunoscut fapta si a acceptat cu capul sus consecintele. Are numai 24 de ani.
Dar sa ajungi la o varsta la care oamenii au asteptari de la tine, sa ai o familie care se presupune ca te caleste, si sa ascunzi murdaria sub covor? Ma intreb cum vine asta, cum o faci fara sa fii de cacat.
Sau sa trebuiasca sa prezinti niste scuze, scuze datorate pe buna dreptate si sa trimiti pe altcineva in locul tau?? Mica ghidusie sau zero coaie?

Da, si eu am zero coaie (once by default) pentru ca mediul bolnav in care ma invart mi-a starpit din avantul de (mic) justitiar. Am inceput sa trec scarba provocata pe modul ignore. Si imi pare rau.

Daca e sa ne uitam in marea gradina cu iz de romanie, vedem cum oamenii se cearta pana la sange pentru locuri de parcare, pentru pareri politice diferite, si cand e vorba sa isi reclame drepturile la munca se tem. Nu au coaie. Sunt fanatici in probleme ce s-ar rezolva cu o discutie rationala, si mielusei cand e vorba de a-si cere drepturile. De ce?? pentru ca suntem educati prost, cultura noastra ne-a invatat ca nu avem voie aia, nu trebuie sa ne certam pentru ailalta, daca ai un serviciu stai acolo mama, pastreaza-l ca cine stie cand mai gasesti altul, daca primesti un produs prost nu face scandal pastreaza-l si tot asa.
Nu stiu unde imi sunt bilutele lately, si cum am ajuns ca la replica "Discutie incheiata!" sa inchei, sa ma supar si sa nu fac nimic pentru a-mi expune situatia, parerea, si a cere sa fiu ascultata. Nu e sanatos, imi dau seama de asta. Si nu as vrea sa impart in stanga si-n dreapta invinuiri, dar educatia nu mi-a fost de mare ajutor. Vreau sa ajung la momentul cand voi lupta pentru ce stiu eu ca e drept, sa imi zic si eu varianta. Dar nu stiu cum sa fac cu scarba care ma opreste? Si imi zice ca persoanele care m-au dezamagit nu mai merita.

Zero energie.
Sunt persoane care sunt denumite generic "vampirii energetici". Cunosc... dupa 10 minute in compania respectivei persoane, am momente in care imi vine sa plang. Sa explic: nu cred ca este vorba ca imi suge energia literaly, insa imi toceste nervii, si energia pe care o depun sa nu reactionez este astfel consumata. De ce nu reactionez si imi fac asta? Pentru ca unele persoane nu merita pur si simplu nimic din partea mea. Sa ii explic ca ce face e gresit, si ca (ma) deranjeaza ar insemna sa vreau sa repar ceva si scarba provocata nu imi da voie. Nu stiu, dar tu ai voie sa imi zici ca si la mine este de fapt vorba de zero coaie. Este posibil si admit.

Zero.
Traim zile de glorie. Zile in care sa iti reclami drepturile inseamna sa faci acte de eroism. Zile in care sa ai coaie pentru a accepta consecintele sunt premiere.

6 pareri (bune sau nu):

justuntitled spunea...

si tu ai fi buna de candidat/a, nu doar anaP! http://anapauper.wordpress.com/2009/11/25/sah/
omu http://dlmarius.blogspot.com/2009/07/mecanismul-elvetian-si-cordul-romanesc.html zice ca prostia ar fi ingredientul forte si are destula dreptate, ce poti face de fapt intr.o lume atat de moarta, ce arme poti invoca, in ce fel de incercari?
pare putin fascinat de jucaria cu oglinzi/caleidoscopul gasita/gasit prin care rescrie putin experienta prostiei perene, la romani!!

foloseste cuvinte cam tari mOntecOre!! ;)
mi.ai amintit de un joc cu procentele ;) http://2justuntitled.blogspot.com/2009/11/miam-amintit-de-un-joc-cu-procentele.html

Mimi spunea...

Am observat trei categorii de oameni.
1. cei care stiu despre ce vorbesc, vorbesc clar, frumos si bine.
2. cei care habar n-au despre ce vorbesc si au impresia ca dau impresia ca stiu despre ce vorbesc
3. restul

justintitled, crezi in Dumnezeu?

justuntitled spunea...

vrei sa ma votezi mi2? sa crezi in lanternativa de sezon?!
mai e o categorie, a ta, a observatorilor, ei nici nu vorbesc, nici nu cauta habar si nu sunt nici in rest, sunt observatorii!!! highlander nu.s dar zic poate fi o adunatura si asta.

just'i'untitled crede in dumnezeul hotilor pentru eternitate sau pentru o ora a 25.a si al hotilor in spirit ci nu spirituali, unic zeu, adunand toti zeii pagani cu amadoua fetzele anulate in religia furtului divin si nu al datului, oricum nu al observatorului convins! (fin ;))
si tanjeste la The Pagan Queen, desigur, justuntitled! dar tu ai fi observat, observatorule!!

era un joc de procente si de zero, doar atat mimi!

mimi spunea...

nu stiu la ce te referi si nici nu ma chinui sa inteleg. ma bucur totusi ca intelegi tu.
intrebarea mea era simpla la care nu exista decat doua raspunsuri. da si nu.
sanatate multa iti doresc

justuntitled spunea...

atunci bine, e da si nu!
e bine sa nu te chinui, face riduri, dodo! sanatate si tie!

Unknown spunea...

daca ai stii cat ma dispera si pe mine partea cu "sa iti reclami drepturile a devenit aproape un act de eroism"...

mi-am luat-o de mult ori pana acum, pe tema asta, incercand sa fac ceea ce e corect, sa cer ceea ce mi se cuvine, sa nu tac atunci cand mi se impune aiurea.

si scarba e normal sa vina, dupa foarte multe chestii de genul asta, da ma gandesc ca macar in 1 din 3 cazuri ar tb sa riscam si sa nu ramanem impasibile, macar e ceva

With each day of freedom i go deeper in my own cage...